A hatalom struktúra - A szabályok rabja

A struktúrák folytatásaként már csak két eset maradt hátra, a hatalom és a forrás struktúrák. A hatalom struktúra a nevével ellentétben nem feltétlenül jelenti, hogy az illető hatalmaskodó, uralkodó, sőt ellenkezőleg. A hatalom struktúrás emberek szeretik betartani a szabályokat, szeretik, ha irányítják őket, megmondják, mit és hogyan csináljanak. Készséggel teljesítik az utasításokat. Számukra fontos, hogy mindig legyen egy keret, amit kijelölnek és pontosan tudja, hogy meddig mehet el. Optimális esetben ezek a szabályok egy hatalmi szerv által hozattak, rosszabb esetben pedig ő maga hozza és kizárólag a saját szabályait hajlandó elfogadni és betartani, illetve betartatni. Sarkalatosan fogalmazva kétféle hatalom struktúrás ember létezik, az egyik a rabló, a másik a pandúr.

Az alábbi esetekben jöhet létre a hatalom struktúra:

Nap Oszlop                     Hónap Oszlop
Mennyei Törzse                 Földi Ága

Jin/Jang Fa                    Majom, Kakas
Jin/Jang Tűz                   Disznó, Patkány
Jin/Jang Föld                  Tigris, Nyúl
Jin/Jang Fém                   Kígyó, Ló
Jin/Jang Víz                   Kutya, Sárkány, Bivaly, Kecske


A hatalom struktúrás emberek nagy számban találhatók meg a rendvédelmi szerveknél, illetve minden olyan munkakörben, ahol meghatározó az alá-fölé rendeltségi viszony. Tisztelik a törvényt, a becsületet, a hatalmat. Nem nekik való a főnöki pozíció, sokkal inkább alkalmasak beosztottnak, annál is inkább, mert nem szeretnek felelősséget vállalni, fontos döntéseket hozni. Azt szeretik, ha pontosan megmondják nekik, hogy mit és hogyan csináljanak, és ők maradéktalanul teljesíteni fogják. Szeretnek csapatban dolgozni, ahol elvegyülhetnek a többiek között, ők lesznek azok, akik inkább csak csendben meghúzódnak a sarokban vagy a hátsó sorban. Nem szeretnek szerepelni.

Sajnos könnyen befolyásolhatók, emiatt belekeveredhetnek illegális vagy zűrös ügyekbe. Rájuk hatványozottan hat a "nyáj-hatás", azaz, hogy mennek a többiek után, a haverokra hallgatnak, nekik akarnak megfelelni, ezért olyasmit is bevállalnak, amit egyébként nem tennének. 

A hatalom struktúrás emberek nyitottak, érdeklődők, megbízhatók. Családjuk körében tudnak igazán feloldódni, a fizikai biztonság fontos számukra, ha otthon minden rendben van, akkor ők is kiegyensúlyozottak. Családcentrikusak, szeretik a gyerekeket. Fejlett felelősségérzetük és hagyományos értékrendjük miatt a férfiak szeretnek gondoskodni a családjukról. Szeretik, ha ők lehetnek a családfenntartók. A nők szintén gondoskodók, ők azonban inkább az érzelmek terén, illetve ők is szeretik ellátni a családot a háztartási munkák elvégzésével. 

Párkapcsolatban romantikusak, kedvesek, megbízható társak, akikre lehet számítani a bajban, azonban ne várjuk el tőlük, hogy önállóan oldják meg a problémákat, mindig szükségük van tanácsokra, arra, hogy párjuk utat mutasson nekik. A feladatok végrehajtásában nagyszerűek, ám ne várjunk tőlük önálló gondolatokat, ők nem azok, akik meglátják a munkát maguktól a ház körül. Szükségük van némi ösztökélésre :)

Híres hatalom struktúrás emberek: Bonaparte Napoleon, Meg Ryan, Jókai Mór, Berzsenyi Dániel, Bernard Montgomery, Janicsák Veca.


Sir Bernard L. Montgomery 


Berzsenyi Dániel


Janicsák Veca 


Jókai Mór 


 Meg Ryan

Bonaparte Napoleon

Megjegyzések

  1. Nagyon érdekes, amit írtál a struktúrákról, és pl.a páromnál jellemző is a forrás-struktura (Jang Fém-Bivaly), de magamnál az istennek se bírom felfedezni a jellemzőket (Jang Víz-Sárkány).;Tudom, hogy mindenki szubjektív 😉 de azért 40 évesen már van egy kis rálátasom és a párom visszajelzései. Szóval NEM szeretek betagozódni, nem szeretem a háziasságot, nem szeretem a gyerekeket, nem szeretem, ha megmondják, mit csináljak, nincs is rendes munkahelyem, nem vagyok végrehajtó típus. Inkább szeretem a függetlenséget, mindig van valami "őrült" ötletem, aminek utánamegyek, inkább vezetni szeretek, mint engedelmeskedni, képtelen vagyok betagozódni, valakivel mindig konfliktusba kerülök, stb. Ilyenkor mi van? Szerinted ez, hogy lehetséges?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes lenne tudni a többi elemet is, ami a képletedben szerepel, mert egyik vagy másik elem hangsúlyos lehet és akkor teljesen átveszi az "uralmat" a személyiségben. A Jang Víz-Sárkány már önmagában is elég ahhoz, hogy a felsorolt tulajdonságokat erőteljesen érezd (függetlenség iránti vágy). Ha van még a képletedben további víz, akkor az mindent vihet :) Illetve érdemes lenne megnézni, hogy milyen szerencseoszlopban vagy, mert az is befolyásoló tényező.

      Törlés
  2. "rosszabb esetben pedig ő maga hozza és kizárólag a saját szabályait hajlandó elfogadni és betartani, illetve betartatni" ... írtad. Az én párom hatalom struktúrás. Nála is erről van szó és a pozitív aspektus szinte semmiben nem igaz rá. Írnál kicsit részletesebben még a negatív megnyilvánulásokról? Köszönettel

    VálaszTörlés
  3. Hmm, ez a fránya Jin Víz önelem csak nem hagy nyugton... elnézést érte. :)
    A képletem már ismered. Hatalom struktúrám van (7K - Jin Föld) Ebből mit jelent a 7K?
    Nos, a szabályok egyrészt jók másrészt nem. Szerintem sok mindent túlszabályzunk, amit nem kellene, ugyanakkor szerintem túl nagy az egyéni szabadság. Sok minden megengedett vagy elnézőek vagyunk bizonyos dolgokban jogilag, társadalmilag, közösségileg, emberileg. Ez egy nagyon komoly vitatéma lehetne, rengeteg érvvel és ellenérvvel számtalan szemszögből és érdekből is megközelíthető. Egy biztos, objektíven megítélni nem lehet a kérdést.
    Én alapból az irányítás minden formáját megvetem, de szerintem ez is egyéni fejlettség függő. Sok embert irányítani kell, mert önmagukra hagyva elvesztik a kontrollt. Illetve túl sokan akarnak másokat irányítani, de csak kevesek érzik át ennek a súlyát. A keret az viszont valóban nagyon fontos, de csakis a saját szabályaim alapján, mély erkölcsi és morális értékrend szerint. Ez ad egyfajta belső tartást, de alapból "le is korlátoz" ami a mai világban nem túl hasznos. Ódivatú lettem, mint egy letűnt lovagi kor. :P
    Az alá-fölé rendeltségi viszonyt szintén mélyen megvetem, ha valaki képes egy vezetőt lerángatni a magas lóról, na az én vagyok. Rengeteg ilyen esettel találkozom, a munkámban szinte minden nap. Én már csak szórakozok ezeken az embereken. A tekintélyelvűség, a kerülő utak, a tisztelet hiánya, a görcsös irányítani akarás, mindig előcsalják a bennem lévő harcost és közben jókat szórakozom.
    A törvények tisztelete megint kétértelmű, van ami megszeghetetlen, míg egy másikat irtanám ha tehetném, ez sem könnyű téma.
    A főnöki pozíció és a felelősségvállalás, hát ezek nem igazán járnak kéz a kézben. Egy kezemen megtudom számolni, hány "született vezetővel" találkoztam eddigi életem során és hát találkoztam pár emberrel.
    Nem szeretem, ha megmondják mit csináljak és hogyan. Alapból önállóan szeretek dolgozni, de a csapatmunka sem okoz gondot. Önálló szellemiségű vagyok, független és intelligens, jó a probléma megoldó képességem (ez most nem beképzeltség, távol álljon tőlem) és nagyon ritkán hibázok, de mindenért vállalom a felelősséget. A csendben meghúzódás sem az én műfajom, elég határozottan tudom képviselni a véleményemet, ha valamiben "otthon érzem magam". Nyáj hatás befolyásolhatóság, na ez is kizárt. Csak a saját utamat követem. Ha a többiek erre mennek, akkor én meg arra, de egyedül (ehhez is elég erős vagyok). Semmit sem bánok meg utólag, mindig megalapozott döntést hozok (ösztönösen). Itt nagyon dominál bennem a Sárkány jegy. :)
    A család és a párkapcsolat viszont tényleg nagyon fontos, ez mindennek az alapja. Így ebből minden szó igaz, bár a házimunka sosem okozott gondot.
    Szóval, mi a gond velem? XD

    VálaszTörlés
  4. Hát nem tudom magam meghazudtolni. Egyszerűen mindent tudni akarok, így már meg se próbálok ellenállni ennek a belső késztetésnek. ;)
    Kissé nehezen, de találtam némi információt erről a misztikus "7K"-ról.
    Egyáltalán nem állt össze a kép, de valamilyen nagyobb belsőleg hordozott energiáról van szó, ami sok fajtaképen megnyilvánulhat és a legkevésbé sem hétköznapi tulajdonság. Kivételes emberekre jellemző, akik úgymond hatással vannak mások, a többi ember életére valamilyen formában.
    Seven Killings - Warrior profilként azonosítják. Kimagasló nagyvállalati vezetők (pl.: Bill Gates), katonai vezetők (Napoleon és Montgomery), harcművészek (Bruce Lee), nagy színészek (Bruce Willis) és híres sportolók (Zidane), illetve kétes alvilági figurák is rendelkeznek(tek) ezzel a minőséggel a képleten belül, bár eltérő oszlopban. Így gondolom a megjelenési formája is eltérhet, illetve máshogyan érvényesülhet.
    Törvénytörő(szegő?), úttörő, forradalmár, harcos, reaktív, siker orientáltságú személyiség típusok. Illetve egyfajta belső erőt is jelent, mert minél nagyobb az őket körülvevő káosz, annál jobban érvényesülnek bennük a fenti jegyek.
    Azonban hivatkoznak arra is a "7K" kapcsán, hogy ez a belső energia nem mindig vesz jó irányt és önpusztítóvá is válhat. Akár súlyos betegségekben is lecsapódhat megfelelő (puffer?) nélkül. Ha jól értelmeztem a "7K" jegynek alapvető kapcsolata van az önelemmel és a forráselemmel. Szóval ez az információ nem kevés (további) kérdést vet fel bennem. A képleten belüli "7K" minőséget most jól nyakon önti a szerencse oszlopomban lévő "7K" is, gondolom ez a hatás most mindenképpen erősödni fog.

    Néztem elérhetőséget, de nem találtam az oldalon. Ha van rá mód privátban feltehetnék pár kérdést ezzel kapcsolatban? Előre is köszönöm. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az elemek aspektusai - A Jin Víz

Az elemek aspektusai - A Jang Fa

Az elemek aspektusai - A Jang Tűz